• Stacjonarne
  • Niestacjonarne
  • Podyplomowe

Kierunek: Polsko-Amerykański Program Studiów MBA

Kategoria: Zarządzanie

Czas trwania (semestry): 4

Opis kierunku

AAzwiń
Studia MBA

Studia MBA WZ UŁ oferują nowatorski wgląd w organizację i zarządzanie. Ukazują doświadczonym profesjonalistom i menedżerom jak efektywnie wykorzystać swój potencjał oraz jak zmienić podejście
w myśleniu i działaniu, aby stać się liderem innowacyjnego i zrównoważonego biznesu.
Nasz program MBA to podróż do wewnętrznej transformacji i doświadczenie edukacyjne na profesjonalnym poziomie mające na celu uporządkowanie i pogłębienie wiedzy z zakresu zarządzania i zwiększenie umiejętności przywódczych. Studia MBA otworzą nowe horyzonty na świat i biznes, pozwolą stać się liderem będącym partnerem strategicznym i agentem zmian w organizacji. W trakcie studiów MBA rozwijane są umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów, myślenia strategicznego i krytycznego oraz użycia nowych narzędzi i metod wspierających odpowiedzialne zarządzanie.

Co wyróżnia Polsko-Amerykański Program Studiów MBA?

1.Wysoka jakość kształcenia
Uniwersytet Łódzki jako pierwsza polska uczelnia publiczna otrzymała prestiżową amerykańską akredytację IACBE. Nasz program znajduje się w czołówce najlepszych programów studiów MBA w rankingu MBA Perspektywy. Polsko-Amerykański Program Studiów uzyskał tytuł Klasy Profesjonalnej w ratingu programów MBA SEM 2020. Wyróżnienia te dowodzą, że Wydział Zarządzania i oferowane studia MBA to środowisko stawiające na innowacyjność metod nauki oraz wysoką jakość kształcenia.

2.Program Leadership Professional Development (LPD)
Rozwój kompetencji zarządzania zespołem, partycypacyjny styl przywództwa oraz kierowanie własnym rozwojem zawodowym wymaga dużej samoświadomości i wewnętrznej motywacji. Dlatego też jednym z kluczowych celów programu jest diagnoza osobowości zawodowej uczestników studiów i na jej podstawie stworzenie i realizacja Indywidualnego Planu Rozwoju Zawodowego. Zajęcia mają charakter konsultacyjny, prowadzone są przez doświadczonych mentorów i coachów, którzy tworzą warunki oraz atmosferę wzajemnego wsparcia, a także monitorują proces rozwoju słuchacza MBA.

3.Rozwój profesjonalnych kompetencji menedżerskich IPMA, CIM, ACCA
Uczestnicy studiów MBA mają możliwość wyboru jednej z trzech ścieżek zewnętrznych certyfikacji kompetencji profesjonalnych w takich obszarach, jak rachunkowość, marketing lub zarządzanie projektami.

4.International Study Tour (IST)
W trakcie studiów MBA uczestnicy mają możliwość fakultatywnego wzięcia udziału w wyjazdowej sesji zagranicznej organizowanej przez jedną z europejskich uczelni partnerskich. Słuchacze MBA uczestniczą
w wizytach studyjnych w zagranicznych firmach. Poszerzają wiedzę z zarządzania wielokulturowego, poznają strategie i narzędzia stosowane na rynku globalnym.

5.Kompetencje cyfrowe
Celem programu studiów MBA jest poszerzanie wiedzy z zakresu innowacji technologicznych oraz automatyzacji i digitalizacji, które widoczne są w coraz większej ilości branży i sektorów gospodarki. Program MBA został opracowany w oparciu o istotne trendy rynkowe tak, aby uczestnicy mogli rozwijać swoje kompetencje cyfrowe, jak również wspierać rozwój procesów cyfrowych w swoich organizacjach biznesowych.

6.Kompetencje w zakresie zrównoważonego rozwoju
Program studiów MBA pogłębia wiedzę z zakresu zarządzania uwzględniającego strategię zrównoważonego rozwoju. Słuchacze wiążą strategię zrównoważonego rozwoju z transformacją organizacyjną tak, aby biznes był zintegrowany ze środowiskiem i społeczeństwem oraz odpowiadał współczesnym wyzwaniom gospodarczym.

Cel studiów:

Ideą studiów MBA jest powiązanie wiedzy teoretycznej z praktyką biznesową. Wykładowcami w Programie MBA są zarówno pracownicy naukowo-dydaktyczni, jak i praktycy biznesu.

Podczas trwania programu MBA organizujemy różnorodne projekty grupowe, których celem jest weryfikowanie kompetencji i wiedzy nabytej w trakcie studiów. Przed uczestnikami MBA stoi wyzwanie opracowywania rozwiązań konkretnych problemów biznesowych, z jakimi zmagają się na co dzień zarówno międzynarodowe korporacje, jak i małe przedsiębiorstwa czy start-upy. Projekty rozwijają postawy przedsiębiorcze oraz umiejętności strategicznego myślenia.
•Case Studies – projekty z wykorzystaniem harwardzkich studiów przypadku,
•Group Field Projects – dwa grupowe projekty realizowane z firmami, polegające na rozwiązywaniu konkretnych problemów zarządczych,
•Capstone Project with Case Competition – końcowy, kompleksowy projekt doradczy weryfikujący kompetencje menedżerskie, gdzie zadaniem słuchaczy MBA jest opracowanie rozwiązania
i rekomendacji strategicznej.

Kim są uczestnicy studiów MBA?

Uczestnicy Polsko-Amerykańskiego Programu Studiów MBA to osoby, które mają świadomość, że nie należy ustawać w rozwoju zawodowym, bowiem szybko zmieniający się rynek wymaga nowych umiejętności i kompetencji.

Studia MBA są niepowtarzalną okazją do spotkania ciekawych osób z różnym doświadczeniem zawodowym i życiowym. Według naszych uczestników wartością dodaną studiów MBA jest możliwość uczenia się od siebie podczas pracy zespołowej oraz wspólnego rozwiązywania problemów, co daje kolejną wartość edukacyjną realizowaną poprzez wymianę doświadczeń.
Różnorodność doświadczeń i firm prezentowanych przez uczestników programu, w połączeniu z oferowaną przez uczelnię holistyczną wiedzą o zarządzaniu biznesem, w oparciu w o aktualne trendy światowe, daje gwarancję rozwoju na najwyższym poziomie.

Zasady rekrutacji

AAzwiń
Kryteria przyjęcia na studia MBA – wymagania od kandydatów:

• minimum ukończone studia I-go stopnia,
• minimum trzyletni staż pracy na stanowisku kierowniczym (kierowanie
wyodrębnioną w strukturze komórką organizacyjną lub kilkuosobowym
zespołem pracowników, np. projektem w ramach struktury organizacyjnej
firmy),
• język angielski w stopniu komunikatywnym,
• pozytywny wynik z procesu rekrutacyjnego.

Proces rekrutacyjny składa się z 4 etapów formalnych:

I.FORMULARZ APLIKACYJNY I INNE DOKUMENTY

• formularz aplikacyjny - do pobrania ze strony:
https://www.mba.uni.lodz.pl/
• CV w języku angielskim
• kopia dyplomu ukończenia studiów
• dowód dokonania opłaty rekrutacyjnej (800 PLN) na konto:
Uniwersytet Łódzki, ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź
BANK PEKAO S.A. – II O/ŁÓDŹ, nr konta: 34 1240 3028 1111 0010 5553 9851
W tytule przelewu proszę wpisać: imię i nazwisko z dopiskiem "Opłata
aplikacyjna - 27. edycja MBA"

Złożenie dokumentów aplikacyjnych może odbyć się na 3 sposoby:

• elektronicznie za pomocą Portalu Rekrutacyjnego
https://rekrutacja.uni.lodz.pl/pl/offer/PODYPLOMOWE2024/programme/ZP08_MBA/
• drogą mailową - dokumenty w formie elektronicznej można wysłać na adres
e-mail: dagmara.krupinska@uni.lodz.pl
• osobiście - dokumenty w formie papierowej można dostarczyć na adres:
Wydział Zarządzania UŁ,
ul. Matejki 22/26 w Łodzi, pokój 133

II.WERYFIKACJA PISEMNA
• test analityczno-logiczny typu GMAT (w języku angielskim)
• test na style komunikacji (w języku polskim)

III.ROZMOWA KWALIFIKACYJNA

Rozmowa z kandydatem jest przeprowadzana w języku polskim i języku angielskim.

IV.DECYZJA ZESPOŁU REKRUTACYJNEGO O PRZYJĘCIU NA STUDIA MBA

Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata podejmuje zespół rekrutacyjny.


Terminy rekrutacyjne

AAzwiń
Rekrutacja na studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ rozpoczyna się 1 lutego 2024 roku, a kończy 30 września 2024 roku.

Kontakt:
Dagmara Krupińska (dagmara.krupinska@uni.lodz.pl) tel: +48 519 646 572
Aneta Żak (aneta.zak@uni.lodz.pl) tel: +48 601 080 326

Kierownik Studiów MBA:
dr hab. Justyna Dobroszek, prof. UŁ

Opłaty

AAzwiń
Opłaty za studia:

• 800 PLN - opłata aplikacyjna za studia MBA,
• 38 500 PLN – cena podstawowa 27. edycji studiów MBA, płatna na rzecz
Uniwersytetu Łódzkiego (istnieje możliwość płatności ratalnej),
• 36 500 PLN – cena ze zniżką za jednorazową płatność uiszczoną do
30.06.2024 roku.

Cena za Studia MBA obejmuje, m.in.:
• udział w zajęciach realizowanych w ramach programu,
• koszt (do wysokości 1600 zł) jednego egzaminu certyfikującego wraz z
udziałem w kursie przygotowawczym,
• koszt testu i raportów Facet5 w ramach modułu Leadership Professional
Development (LDP),
• materiały szkoleniowe,

FAKULTATYWNIE UDZIAŁ W:
• zagranicznej sesji wyjazdowej – International Study Tour organizowanej do
europejskich ośrodków akademickich (wysokość kosztów wyjazdu uzależnione
są od destynacji – uczestnik pokrywa koszty podróży, noclegu,
wyżywienia);
• programach certyfikujących MSU, płatnych na rzecz Amerykańskiego Partnera
(opłata jednorazowa – około $2,700.00 USD, płatne nie później niż do
stycznia 2025 roku).

Dziekanat/sekretariat

AAzwiń
Rekrutacja

e-mail: rekrutacja.wz@uni.lodz.pl
tel. 42 635 50 51