Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Raciborzu
ul.Słowackiego 55,
47-400
Racibórz
woj.śląskie
tel. (32) 415-50-20
fax. (32) 415-50-20
- Stacjonarne
- Niestacjonarne
- Podyplomowe
studia I stopnia
studia II stopnia
studia jednolite
studia I stopnia
studia II stopnia
studia jednolite
- studia zaoczne, - studia wieczorowe, - studia zaoczne i studia wieczorowe
System studiów
- niestacjonarne, - stacjonarne, - przez internet
Kierunek: Pedagogika - studia licencjackie
Tryb: studia stacjonarne
Opis kierunku | AA | zwiń |
Pedagogika
W ramach kierunku pedagogika oferujemy studia na następujących specjalnościach:
- Pedagogika resocjalizacyjna
- Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza człowieka dorosłego
- Edukacja elementarna ze specjalnością dodatkową język obcy (j.angielski, j. niemiecki) lub terapia psychopedagogiczna
- Logopedia szkolna z terapią pedagogiczną
Studia w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, stwarzają szansę zdobycia wysokich kwalifikacji do pracy we wszystkich typach placówek resocjalizacyjnych, profilaktycznych i opiekuńczych. Ponadto nasi absolwenci mogą być zatrudnieni na stanowisku kuratora sądowego, wychowawcy ulicznego i podwórkowego. Swoją wiedzę i praktyczne umiejętności zdobywają w toku realizacji przedmiotów ogólnopedagogicznych, psychologicznych, filozoficzno-socjologicznych, prawa, kryminologii, patologii społecznej, psychiatrii, psychoterapii. Warto wiedzieć, że Racibórz jest jednym z nielicznych miast w Polsce, które dysponuje niemal wszystkimi typami placówek resocjalizacyjnych, profilaktycznych i diagnostycznych, co stwarza studentom unikalną bazę śródrocznego wszechstronnego weryfikowania teorii w praktyce. Harmonijne zestawienie przedmiotów pedagogiki resocjalizacyjnej i kultury fizycznej czy terapii pedagogicznej, pozwalają studiującym zwiększyć swoje kompetencje oraz własne walory osobowe.
Absolwent specjalności pedagogika opiekuńczo-wychowawcza osób starszych, wychowawca ludzi starszych, doradca geragogiczny, kreator czasu wolnego - nabywa praktyczne kwalifikacje pedagogiczne w zakresie wychowania, kształcenia i opieki nad człowiekiem starszym oraz zdobywa interdyscyplinarną wiedzę gerontologiczną. Ponadto dysponuje umiejętnościami niezbędnymi do diagnozowania, zaspokajania oraz kreowania potrzeb człowieka starszego, w tym wolnoczasowych, związanych z rekreacją, rewitalizacją i aktywnością kulturalno-edukacyjną. Ważną umiejętnością jest również budzenie i rozwijanie zainteresowań działalnością hobbystyczną, towarzyską i ludyczną. Istotnym aspektem przygotowania zawodowego jest również ukształtowanie kompetencji niezbędnych do diagnozowania sytuacji życiowej podopiecznych oraz wspomagania ich w sytuacjach trudnych. Studia są także podstawą do zdobycia rzetelnego przygotowania niezbędnego do propagowania stylu życia zmierzającego do zwiększenia samodzielności i aktywności ruchowej starszej osoby. Absolwent uzyskuje zatem podstawowe kompetencje w zakresie wychowania fizycznego i zdrowotnego zorientowanego na seniorów. Ważnym składnikiem przygotowania zawodowego jest również wiedza ekonomiczna i menedżerska niezbędna w organizacji i zarządzaniu placówkami działającymi na rzecz seniorów. Absolwent jest przygotowany do pracy w stacjonarnych i dziennych domach pomocy społecznej, klubach seniora, w placówkach kulturalno-oświatowych realizujących zajęcia dla osób starszych, uniwersytetach trzeciego wieku, może podjąć zadania opiekuna środowiskowego wspomagającego osobę starszą w środowisku domowym, a także prowadzić działalność wychowawczą wobec dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych w ramach szeroko pojętego wychowania do starości.
Absolwent specjalności edukacja elementarna zdobywa kwalifikacje pedagogiczne niezbędne do pracy w przedszkolu i klasach I- III szkoły podstawowej, żłobku, klubie dziecięcym oraz do pełnienia roli dziennego opiekuna. Dysponuje kompetencjami niezbędnymi do wykonywania funkcji dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej oraz badawczej w sposób odpowiadający specyfice psychiki dziecka. Opanował też komptenecje niezbędne do odpowiedniego organizowania środowiska edukacyjnego, stymulującego rozwój jego osobowości.
Wybór dodatkowej specjalności język obcy umożliwia zdobycie kwalifikacji w zakresie nauczania języka angielskiego lub niemieckiego na szczeblu przedszkola oraz klas początkowych. Absolwent wykazuje się biegłością w posługiwaniu się językiem obcym (poziom C1), opanował teoretyczne i metodyczne podstawy nauczania języka w przedszkolu i w klasach I-III. Rozumie istotę wczesnego startu w nauczaniu i uczeniu się języka obcego, posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do wprowadzenia edukacji obcojęzycznej w nurt intencjonalnego kształcenia i wychowania dzieci. Ponadto absolwent, realizując kurs realioznawstwa, wykazuje orientację w zakresie podstawowych zagadnień związanych z kulturą angielskiego lub niemieckigo obszaru językowego. Posiadane kwalifikacje uprawniają absolwenta do zatrudnienia: w przedszkolach, szkole podstawowej (klasach I-III), żłobku, klubie dziecięcym oraz w szkołach językowych.
Absolwent specjalności logopedia szkolna z terapią psychopedagogiczną uzyskuje kwalifikacje logopedy szkolnego i pedagoga- terapeuty. Jest przygotowany do prowadzenia zajęć z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a przede wszystkim z dzieckiem z zaburzeniami artykulacji oraz dyslektycznym w przedszkolu, szkole podstawowej, klubie dziecięcym, świetlicach terapeutycznych i środowiskowych, ośrodkach wychowawczych, specjalistycznych gabinetach diagnozy i terapii pedagogicznej, gabinetach logopedycznych oraz stanowisku asystenta rodziny.
W ramach kierunku pedagogika oferujemy studia na następujących specjalnościach:
- Pedagogika resocjalizacyjna
- Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza człowieka dorosłego
- Edukacja elementarna ze specjalnością dodatkową język obcy (j.angielski, j. niemiecki) lub terapia psychopedagogiczna
- Logopedia szkolna z terapią pedagogiczną
Studia w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, stwarzają szansę zdobycia wysokich kwalifikacji do pracy we wszystkich typach placówek resocjalizacyjnych, profilaktycznych i opiekuńczych. Ponadto nasi absolwenci mogą być zatrudnieni na stanowisku kuratora sądowego, wychowawcy ulicznego i podwórkowego. Swoją wiedzę i praktyczne umiejętności zdobywają w toku realizacji przedmiotów ogólnopedagogicznych, psychologicznych, filozoficzno-socjologicznych, prawa, kryminologii, patologii społecznej, psychiatrii, psychoterapii. Warto wiedzieć, że Racibórz jest jednym z nielicznych miast w Polsce, które dysponuje niemal wszystkimi typami placówek resocjalizacyjnych, profilaktycznych i diagnostycznych, co stwarza studentom unikalną bazę śródrocznego wszechstronnego weryfikowania teorii w praktyce. Harmonijne zestawienie przedmiotów pedagogiki resocjalizacyjnej i kultury fizycznej czy terapii pedagogicznej, pozwalają studiującym zwiększyć swoje kompetencje oraz własne walory osobowe.
Absolwent specjalności pedagogika opiekuńczo-wychowawcza osób starszych, wychowawca ludzi starszych, doradca geragogiczny, kreator czasu wolnego - nabywa praktyczne kwalifikacje pedagogiczne w zakresie wychowania, kształcenia i opieki nad człowiekiem starszym oraz zdobywa interdyscyplinarną wiedzę gerontologiczną. Ponadto dysponuje umiejętnościami niezbędnymi do diagnozowania, zaspokajania oraz kreowania potrzeb człowieka starszego, w tym wolnoczasowych, związanych z rekreacją, rewitalizacją i aktywnością kulturalno-edukacyjną. Ważną umiejętnością jest również budzenie i rozwijanie zainteresowań działalnością hobbystyczną, towarzyską i ludyczną. Istotnym aspektem przygotowania zawodowego jest również ukształtowanie kompetencji niezbędnych do diagnozowania sytuacji życiowej podopiecznych oraz wspomagania ich w sytuacjach trudnych. Studia są także podstawą do zdobycia rzetelnego przygotowania niezbędnego do propagowania stylu życia zmierzającego do zwiększenia samodzielności i aktywności ruchowej starszej osoby. Absolwent uzyskuje zatem podstawowe kompetencje w zakresie wychowania fizycznego i zdrowotnego zorientowanego na seniorów. Ważnym składnikiem przygotowania zawodowego jest również wiedza ekonomiczna i menedżerska niezbędna w organizacji i zarządzaniu placówkami działającymi na rzecz seniorów. Absolwent jest przygotowany do pracy w stacjonarnych i dziennych domach pomocy społecznej, klubach seniora, w placówkach kulturalno-oświatowych realizujących zajęcia dla osób starszych, uniwersytetach trzeciego wieku, może podjąć zadania opiekuna środowiskowego wspomagającego osobę starszą w środowisku domowym, a także prowadzić działalność wychowawczą wobec dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych w ramach szeroko pojętego wychowania do starości.
Absolwent specjalności edukacja elementarna zdobywa kwalifikacje pedagogiczne niezbędne do pracy w przedszkolu i klasach I- III szkoły podstawowej, żłobku, klubie dziecięcym oraz do pełnienia roli dziennego opiekuna. Dysponuje kompetencjami niezbędnymi do wykonywania funkcji dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej oraz badawczej w sposób odpowiadający specyfice psychiki dziecka. Opanował też komptenecje niezbędne do odpowiedniego organizowania środowiska edukacyjnego, stymulującego rozwój jego osobowości.
Wybór dodatkowej specjalności język obcy umożliwia zdobycie kwalifikacji w zakresie nauczania języka angielskiego lub niemieckiego na szczeblu przedszkola oraz klas początkowych. Absolwent wykazuje się biegłością w posługiwaniu się językiem obcym (poziom C1), opanował teoretyczne i metodyczne podstawy nauczania języka w przedszkolu i w klasach I-III. Rozumie istotę wczesnego startu w nauczaniu i uczeniu się języka obcego, posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do wprowadzenia edukacji obcojęzycznej w nurt intencjonalnego kształcenia i wychowania dzieci. Ponadto absolwent, realizując kurs realioznawstwa, wykazuje orientację w zakresie podstawowych zagadnień związanych z kulturą angielskiego lub niemieckigo obszaru językowego. Posiadane kwalifikacje uprawniają absolwenta do zatrudnienia: w przedszkolach, szkole podstawowej (klasach I-III), żłobku, klubie dziecięcym oraz w szkołach językowych.
Absolwent specjalności logopedia szkolna z terapią psychopedagogiczną uzyskuje kwalifikacje logopedy szkolnego i pedagoga- terapeuty. Jest przygotowany do prowadzenia zajęć z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a przede wszystkim z dzieckiem z zaburzeniami artykulacji oraz dyslektycznym w przedszkolu, szkole podstawowej, klubie dziecięcym, świetlicach terapeutycznych i środowiskowych, ośrodkach wychowawczych, specjalistycznych gabinetach diagnozy i terapii pedagogicznej, gabinetach logopedycznych oraz stanowisku asystenta rodziny.
Zasady rekrutacji | AA | zwiń |
Kryteria naboru:
Średnia wyników z egzaminu maturalnego
Wymagane dokumenty
Kandydaci, którzy otrzymają decyzję o przyjęciu na studia zobowiązani są do dostarczenia (osobiście, przez inną osobę lub przesyłką poleconą) pełnego kompletu wymaganych dokumentów, tj.:
- własnoręcznie podpisaną deklarację wydrukowaną z systemu SIR,
- własnoręcznie podpisane oświadczenie wydrukowane z systemu SIR (studia stacjonarne),
- podpisaną umowę,
- świadectwo dojrzałości,
- zaświadczenie od lekarza (zgodne z odrębnym komunikatem dotyczącym badań lekarskich),
- kserokopię dowodu osobistego,
- trzy aktualne fotografie (opisane imieniem i nazwiskiem) zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
- orzeczenie lekarskie o stopniu niepełnosprawności (dotyczy osób niepełnosprawnych).
INSTYTUT STUDIÓW EDUKACYJNYCH I SZTUKI
47-400 Racibórz, ul. Słowackiego 55,
tel. (32) 415-50-20 w. 146,
e-mail: iseis@pwsz.raciborz.edu.pl
kryteria przyjęć: konkurs świadectw.
Średnia wyników z egzaminu maturalnego
Wymagane dokumenty
Kandydaci, którzy otrzymają decyzję o przyjęciu na studia zobowiązani są do dostarczenia (osobiście, przez inną osobę lub przesyłką poleconą) pełnego kompletu wymaganych dokumentów, tj.:
- własnoręcznie podpisaną deklarację wydrukowaną z systemu SIR,
- własnoręcznie podpisane oświadczenie wydrukowane z systemu SIR (studia stacjonarne),
- podpisaną umowę,
- świadectwo dojrzałości,
- zaświadczenie od lekarza (zgodne z odrębnym komunikatem dotyczącym badań lekarskich),
- kserokopię dowodu osobistego,
- trzy aktualne fotografie (opisane imieniem i nazwiskiem) zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
- orzeczenie lekarskie o stopniu niepełnosprawności (dotyczy osób niepełnosprawnych).
INSTYTUT STUDIÓW EDUKACYJNYCH I SZTUKI
47-400 Racibórz, ul. Słowackiego 55,
tel. (32) 415-50-20 w. 146,
e-mail: iseis@pwsz.raciborz.edu.pl
kryteria przyjęć: konkurs świadectw.
Terminy rekrutacyjne | AA | zwiń |
Rekrutacja internetowa: http://rekrutacja.pwsz.raciborz.edu.pl/
Dziekanat/sekretariat | AA | zwiń |
Studia DYPLOMOWE:
Biuro Rekrutacyjne
Osoba prowadząca
Elżbieta Pidek
Telefon
tel. bezpośrednio +48 32 418-23-18
tel. przez centralę +48 32 415-50-20 wew. 175
Fax +48 32 415-50-20 wew. 169
E-mail rekrutacja@pwsz.raciborz.edu.pl
PUNKT REKRUTACJI czynny od poniedziałku do piątku od godz. 8°° do 15°°
Adres
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa
47- 400 Racibórz
ul. Słowackiego 55
Lokalizacja
Głowny Budynek PWSZ
Parter pokój 117
Studia PODYPLOMOWE:
Biuro Rekrutacyjne
Osoba prowadząca
Zuzanna Mika
Telefon
tel. przez centralę +48 32 415-50-20 wew. 146
Fax +48 32 415-50-20 wew. 169
E-mail zuzanna.mika@pwsz.raciborz.edu.pl lub ise@pwsz.raciborz.edu.pl
PUNKT REKRUTACJI czynny od poniedziałku do piątku od godz. 8°° do 15°°
Adres
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa
47- 400 Racibórz
ul. Słowackiego 55
Lokalizacja
Głowny Budynek PWSZ
I piętro pokój 231
Biuro Rekrutacyjne
Osoba prowadząca
Elżbieta Pidek
Telefon
tel. bezpośrednio +48 32 418-23-18
tel. przez centralę +48 32 415-50-20 wew. 175
Fax +48 32 415-50-20 wew. 169
E-mail rekrutacja@pwsz.raciborz.edu.pl
PUNKT REKRUTACJI czynny od poniedziałku do piątku od godz. 8°° do 15°°
Adres
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa
47- 400 Racibórz
ul. Słowackiego 55
Lokalizacja
Głowny Budynek PWSZ
Parter pokój 117
Studia PODYPLOMOWE:
Biuro Rekrutacyjne
Osoba prowadząca
Zuzanna Mika
Telefon
tel. przez centralę +48 32 415-50-20 wew. 146
Fax +48 32 415-50-20 wew. 169
E-mail zuzanna.mika@pwsz.raciborz.edu.pl lub ise@pwsz.raciborz.edu.pl
PUNKT REKRUTACJI czynny od poniedziałku do piątku od godz. 8°° do 15°°
Adres
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa
47- 400 Racibórz
ul. Słowackiego 55
Lokalizacja
Głowny Budynek PWSZ
I piętro pokój 231