Osoby, które interesują się dziennikarstwem, mediami, komunikacją społeczną, tajnikami reklamy, czy też organizacją kampanii promocyjnych na pewno świetnie odnajdą swoje miejsce na kierunku studiów – DZIENNIKARSTWO i KOMUNIKACJA SPOŁECZNA.
ORGANIZACJA STUDIÓW ORAZ PRZEDMIOTY
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to studia I stopnia – czyli studia licencjackie, a następnie trwające 2 lata studia II stopnia czyli studia magisterskie.
Kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna nie należy na pewno do nudnych i monotonnych kierunków studiów. Nie dość, że student będzie mógł tutaj poznać podstawy prawa i ekonomii oraz zagadnienia związane z filozofią oraz socjologią, to dowie się on także bardzo wiele interesujących rzeczy na temat polskiego systemu politycznego, historii polski XX wieku, czy też współczesnych systemów politycznych. Mało to! Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej na zajęciach będzie się także (a może i nawet przede wszystkim!) uczył doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne oraz językowe - a pomogą mu w tym między innymi takie przedmioty podstawowe jak:
- wstęp do nauki o komunikowaniu
- wprowadzenie do nauki o języku
- komunikacja językowa
- stylistyka i kultura języka
- kultura żywego słowa
- kultura języka wypowiedzi prasowej
Przedmioty kierunkowe z kolei dają studentowi możliwość poznania między innymi pracowni radiowych, telewizyjnych, czy też prasowych, na których na pewno nie sposób się nudzić!
JAKIE SPECJALIZACJE OFERUJE KIERUNEK DZIENNIKARSWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA?
Specjalności jakie oferuje dziennikarstwo i komunikacja społeczna to:
- reklama, promocja, rzecznictwo prasowe
- kultura medialna i polityczna
Po specjalności reklama, promocja, rzecznictwo prasowe absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej powinien: posiadać doskonałe umiejętności komunikacji językowej reklamie i promocji, znać wszelkie strategie jakie rządzą „w świecie” PR-u oraz wiedzieć jak umiejętnie komunikować się w języku public relations, umieć odnaleźć się w roli rzecznika prasowego, posiadać umiejętność analizowania i konstruowanie przekazu reklamowego, wiedzieć na czym polega społeczne oraz pragmatyczne oddziaływanie reklamy, potrafić zredagować teksty użytkowe na jak najwyższym poziomie.
Specjalność kultura medialna i polityczna ma z kolei za zadanie między innymi wykształcić studenta w zakresie: stylistyki, komunikacji językowej w mediach i polityce, języka wypowiedzi publicznej, fotografii w prasie, redagowania tekstów politycznych i społecznych. Student dowie się tutaj także jaka jest zależność między językiem, a daną ideologią, a także dowie się w jaki sposób samorząd lokalny może być partnerem w pracy dziennikarza.
JAKIE PERSPEKTYWY CZEKAJĄ ABSOLWENTA DZIENNIKARSTWA I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ?
U absolwenta dziennikarstwa i komunikacji społecznej w dużej mierze liczy się jego osobowość. Nietuzinkowa i nieszablonowa osobowość, pewność siebie, kreatywność, komunikatywność, odwaga w wyrażaniu własnego zdania oraz niekiedy nawet umiejętność „pójścia pod prąd” wbrew niektórym utartym przekonaniom, czy też stereotypom to umiejętności, które na pewno przydadzą się absolwentowi owego kierunku i pomogą mu w odnalezieniu ciekawej i satysfakcjonującej pracy! Oczywiście, które umiejętności i cechy przydadzą się bardziej, a które mniej, zależy od tego jaką drogę zawodową absolwent ten będzie chciał w przyszłości obrać.
Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej może na przykład pracować w mediach- telewizji, radiu, prasie czy też w rozgłośniach radiowych, jako specjalista PR, strukturach samorządu terytorialnego, na stanowisku specjalisty do spraw konstruowania reklamy, w biurach poselskich, sztabach wyborczych, czy też w szeroko pojętym biznesie.
Studia na dziennikarstwie to na pewno studia wyjątkowo pasjonujące, pełne równie ciekawych oraz pasjonujących ludzi. Nauka na dziennikarstwie i komunikacji społecznej to nie tylko szansa na dobre zarobki oraz życiowy prestiż, ale także wielka przygoda życia!