Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich
ul.Al. prof. Sylwestra Kaliskiego 7,
85-796
Bydgoszcz
woj.kujawsko-pomorskie
tel. (52) 374-94-11
- Stacjonarne
- Niestacjonarne
studia I stopnia
studia II stopnia
studia jednolite
studia I stopnia
studia II stopnia
studia jednolite
- studia zaoczne, - studia wieczorowe, - studia zaoczne i studia wieczorowe
Kierunek: Informatyka stosowana - studia inżynierskie
Tryb: studia niestacjonarne
Wydział: Wydział Telekomunikacji, Informatyki i Elektrotechniki
Opis kierunku | AA | zwiń |
Organizacja studiów – stacjonarne i niestacjonarne studia drugiego stopnia na kierunku informatyka stosowana trwają 3 semestry. Do wyboru są następujące specjalności:
- cyfrowe przetwarzanie sygnałów,
- systemy informatyczne,
- bioinformatyka.
Specjalność jest wybierana podczas rekrutacji. Uruchomienie specjalności jest możliwe przy deklaracji co najmniej 15 studentów.
Kandydaci – Podstawą przyjęcia na I rok studiów drugiego stopnia na kierunek INFORMATYKA STOSOWANA jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia z tytułem inżyniera:
a) inżyniera: kierunku obieralnego (informatyka stosowana) oraz po kierunkach: informatyka, elektronika i telekomunikacja, teleinformatyka,
b) inżyniera/licencjata kierunków realizowanych w obszarze nauk:
technicznych, które nie zostały uwzględnione w punkcie a),
ścisłych.
Kandydaci pozostałych kierunków studiów (punkt b) przystępują do rozmowy kwalifikacyjnej celem potwierdzenia efektów kształcenia. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie wydziałowej oraz na stronie rekrutacji.
Zakładane efekty kształcenia realizowane na kierunku informatyka stosowana są dostępne na stronie Wydziału (zobacz)
Plan i program studiów znajdziesz na stronie:
studia stacjonarne (zobacz)
studia niestacjonarne (zobacz)
Twoje kwalifikacje – będziesz przygotowany do kreowania postępu technicznego, podejmowania twórczych przedsięwzięć inżynierskich oraz kierowania zespołami ludzkimi pracującymi w szeroko pojętej informatyce.
Twoje przygotowanie pozwoli na pracę i zarządzenie zespołami:
- programistycznymi (języki wysokopoziomowe, niskopoziomowe oraz skryptowe),
- projektującymi bazy danych i przetwarzającymi dane wielowymiarowe,
- projektującymi różnorodne systemy informatyczne.
Po ukończeniu – uzyskasz dyplom, upoważniający Cię do podjęcia studiów III stopnia (studia doktoranckie).
Twoja potencjalna praca – po ukończeniu studiów magisterskich będziesz przygotowany do pracy w instytucjach/firmach tworzących oraz rozwijających szeroko pojęte systemy informatyczne.
Więcej informacji i zasady naboru znajdziesz na http://www.utp.edu.pl, https://rekrutacja.utp.edu.pl oraz stronie Wydziałowej http://wtie.utp.edu.pl.
- cyfrowe przetwarzanie sygnałów,
- systemy informatyczne,
- bioinformatyka.
Specjalność jest wybierana podczas rekrutacji. Uruchomienie specjalności jest możliwe przy deklaracji co najmniej 15 studentów.
Kandydaci – Podstawą przyjęcia na I rok studiów drugiego stopnia na kierunek INFORMATYKA STOSOWANA jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia z tytułem inżyniera:
a) inżyniera: kierunku obieralnego (informatyka stosowana) oraz po kierunkach: informatyka, elektronika i telekomunikacja, teleinformatyka,
b) inżyniera/licencjata kierunków realizowanych w obszarze nauk:
technicznych, które nie zostały uwzględnione w punkcie a),
ścisłych.
Kandydaci pozostałych kierunków studiów (punkt b) przystępują do rozmowy kwalifikacyjnej celem potwierdzenia efektów kształcenia. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie wydziałowej oraz na stronie rekrutacji.
Zakładane efekty kształcenia realizowane na kierunku informatyka stosowana są dostępne na stronie Wydziału (zobacz)
Plan i program studiów znajdziesz na stronie:
studia stacjonarne (zobacz)
studia niestacjonarne (zobacz)
Twoje kwalifikacje – będziesz przygotowany do kreowania postępu technicznego, podejmowania twórczych przedsięwzięć inżynierskich oraz kierowania zespołami ludzkimi pracującymi w szeroko pojętej informatyce.
Twoje przygotowanie pozwoli na pracę i zarządzenie zespołami:
- programistycznymi (języki wysokopoziomowe, niskopoziomowe oraz skryptowe),
- projektującymi bazy danych i przetwarzającymi dane wielowymiarowe,
- projektującymi różnorodne systemy informatyczne.
Po ukończeniu – uzyskasz dyplom, upoważniający Cię do podjęcia studiów III stopnia (studia doktoranckie).
Twoja potencjalna praca – po ukończeniu studiów magisterskich będziesz przygotowany do pracy w instytucjach/firmach tworzących oraz rozwijających szeroko pojęte systemy informatyczne.
Więcej informacji i zasady naboru znajdziesz na http://www.utp.edu.pl, https://rekrutacja.utp.edu.pl oraz stronie Wydziałowej http://wtie.utp.edu.pl.
Zasady rekrutacji | AA | zwiń |
Rekrutacja odbywa się poprzez system internetowy Rekrutacja on-line dostępny pod adresem: rekrutacja.utp.edu.pl.
Kandydat ubiegający się o przyjęcie na I rok studiów zobowiązany jest złożyć w teczce tekturowej z opisem (imię i nazwisko, wydział, kierunek, forma i rodzaj studiów) komplet dokumentów zawierający:
- ankietę osobową zawierającą zdjęcie kandydata - wydrukowaną z systemu IRK i podpisaną,
- kserokopia świadectwa dojrzałości (przy składaniu dokumentów należy okazać oryginał/odpis celem potwierdzenia kopii przez uczelnię) albo świadectwo dojrzałości z ewentualnym aneksem lub zaświadczeniem o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów,
- 1 aktualną fotografię papierową zgodne z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
- 1 fotografię w formie elektronicznej o rozmiarach co najmniej 300x375 pikseli odpowiedniej jakości (format JPG), maksymalny rozmiar pliku ze zdjęciem 50 KB. Zdjęcie elektroniczne powinno być takie samo (identyczne) ze zdjęciem papierowym dostarczanym na uczelnię z pozostałymi dokumentami, zdjęcie należy samodzielnie umieścić w IRK,
- dowód dokonania opłaty wnoszonej przez osobę ubiegającą się o przyjęcie na I rok studiów w UTP,
- dyplom/zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty uznanej olimpiady przedmiotowej stopnia centralnego w oryginale — dotyczy laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych stopnia centralnego,
- dyplom/zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata ogólnopolskiego lub międzynarodowego konkursu w oryginale,
- dokument potwierdzający umiejętności językowe w zakresie języka angielskiego dla kierunków prowadzonych w języku angielskim.
Szczegółowe zasady rekrutacji znajdują się w uchwałach rekrutacyjnych 2019/2020
Kandydat ubiegający się o przyjęcie na I rok studiów zobowiązany jest złożyć w teczce tekturowej z opisem (imię i nazwisko, wydział, kierunek, forma i rodzaj studiów) komplet dokumentów zawierający:
- ankietę osobową zawierającą zdjęcie kandydata - wydrukowaną z systemu IRK i podpisaną,
- kserokopia świadectwa dojrzałości (przy składaniu dokumentów należy okazać oryginał/odpis celem potwierdzenia kopii przez uczelnię) albo świadectwo dojrzałości z ewentualnym aneksem lub zaświadczeniem o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów,
- 1 aktualną fotografię papierową zgodne z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
- 1 fotografię w formie elektronicznej o rozmiarach co najmniej 300x375 pikseli odpowiedniej jakości (format JPG), maksymalny rozmiar pliku ze zdjęciem 50 KB. Zdjęcie elektroniczne powinno być takie samo (identyczne) ze zdjęciem papierowym dostarczanym na uczelnię z pozostałymi dokumentami, zdjęcie należy samodzielnie umieścić w IRK,
- dowód dokonania opłaty wnoszonej przez osobę ubiegającą się o przyjęcie na I rok studiów w UTP,
- dyplom/zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty uznanej olimpiady przedmiotowej stopnia centralnego w oryginale — dotyczy laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych stopnia centralnego,
- dyplom/zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata ogólnopolskiego lub międzynarodowego konkursu w oryginale,
- dokument potwierdzający umiejętności językowe w zakresie języka angielskiego dla kierunków prowadzonych w języku angielskim.
Szczegółowe zasady rekrutacji znajdują się w uchwałach rekrutacyjnych 2019/2020
Terminy rekrutacyjne | AA | zwiń |
Rejestracja internetowa kandydatów na studia I i II stopnia na rok akademicki 2019/2020 rozpocznie się 3 czerwca 2019 r. i potrwa do 27 września 2019 r.
Szczegółowy terminarz oraz miejsce składania dokumentów są dostępne na stronie uczelni pod adresem www.utp.edu.pl.
Szczegółowy terminarz oraz miejsce składania dokumentów są dostępne na stronie uczelni pod adresem www.utp.edu.pl.
Opłaty | AA | zwiń |
Opłatę rekrutacyjną należy wnieść na konto indywidualne, wyświetlone po zakończeniu rejestracji internetowej
Kandydaci wnoszą opłatę za przeprowadzenie rekrutacji, wysokość tej opłaty jest określona w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów i wynosi 85 zł, a w przypadku konieczności sprawdzenia uzdolnień artystycznych opłata wynosi 150 zł. Zasady wnoszenia oraz ewentualnych zwrotów i zwolnień z opłaty za przeprowadzenie rekrutacji ustala rektor w odrębnym zarządzeniu.
Studia stacjonarne są bezpłatne. Informację na temat aktualnych opłat za studia niestacjonarne można znaleźć na stronie internetowej uczelni.
Kandydaci wnoszą opłatę za przeprowadzenie rekrutacji, wysokość tej opłaty jest określona w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów i wynosi 85 zł, a w przypadku konieczności sprawdzenia uzdolnień artystycznych opłata wynosi 150 zł. Zasady wnoszenia oraz ewentualnych zwrotów i zwolnień z opłaty za przeprowadzenie rekrutacji ustala rektor w odrębnym zarządzeniu.
Studia stacjonarne są bezpłatne. Informację na temat aktualnych opłat za studia niestacjonarne można znaleźć na stronie internetowej uczelni.
Dziekanat/sekretariat | AA | zwiń |
Dziekanat Wydziału Telekomunikacji, Informatyki i Elektrotechniki
Al. Prof. S. Kaliskiego 7
budynek 2.1 pokój nr 30
e-mail: wtie@utp.edu.pl
Otwarte dla studentów:
Poniedziałek 10.00-13.00
Wtorek 10.00-13.00
Środa 10.00-13.00
Czwartek ZAMKNIĘTE
Piątek 10.00-13.00
Sobota zjazdowa 9.00-13.00
Al. Prof. S. Kaliskiego 7
budynek 2.1 pokój nr 30
e-mail: wtie@utp.edu.pl
Otwarte dla studentów:
Poniedziałek 10.00-13.00
Wtorek 10.00-13.00
Środa 10.00-13.00
Czwartek ZAMKNIĘTE
Piątek 10.00-13.00
Sobota zjazdowa 9.00-13.00