Studia Wydział Zarządzania Uniwersytet Łódzki

Collegium Civitas

ul.pl. Defilad 1, PKiN 1, 00-901 Warszawa
woj.mazowieckie
tel. (22) 656-71-87
fax. (22) 656-71-75

Kierunek: Wiedza o winie. Media, rynek, kultura / Wine Studies. Media-Trade-Culture

Kategoria: Społeczeństwo, styl życia, sztuka

Czas trwania (semestry): 2

Opis kierunku

AAzwiń
Edycja: III

Studia przygotowane pod patronatem magazynu „Czas Wina” – największego specjalistycznego magazynu winiarskiego w Polsce. To jedyne tego typu studia podyplomowe w Polsce przeznaczone zarówno dla tych, którzy pragną poszerzyć swoją dziennikarską specjalność o wiedzę o winie i najważniejszych regionach winiarskich świata, jak również dla przyszłych dyplomatów, sommelierów, sędziów w konkursach winiarskich czy specjalistów z zakresu handlu winem. Studia mają charakter ogólnohumanistyczny, w którym wiedza związana z technologią produkcji wina ograniczona jest do koniecznego minimum, i wykładana w jasny i przystępny sposób.

Program studiów został ponadto dostosowany do wymagań programowych najsłynniejszej obecnie i najlepiej rozpoznawalnej w świecie szkoły Wine & Spirits Education Trust London, tak by absolwenci studiów mogli zdawać eksternistycznie egzamin WSET Level 3 Advanced. Dyplom WSET to na rynku wina przepustka do najbardziej prestiżowych pozycji zawodowych (www.wsetglobal.com).

Cel

Studia umożliwiają:

zdobycie najbardziej w naszym kraju wszechstronnego i pełnego wykształcenie pod względem szeroko pojętej wiedzy o winie
profesjonalne przygotowanie do pracy w handlu winem, w dziennikarstwie winiarskim, w zawodzie sommeliera
zdobycie umiejętności związanych z wiedzą o winie wymaganych w dyplomacji
równoległe przygotowanie się do egzaminów Wine & Spirits Education Trust na poziomie co najmniej 3 (Advanced)
Studia pozwolą na zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu:

degustacji analitycznej i opisowej wina
znajomości win wytwarzanych z najważniejszych odmian winorośli
typologii wina i związanych z nią różnorakich metod produkcji
geografii winnej (Francja, Hiszpania, Włochy, Europa Środkowa i Wschodnia, Nowy Świat)
dziennikarstwa winiarskiego
sztuki sommelierskiej
doboru win do potraw
światowych rynków wina i podstaw handlu winem w Polsce i w świecie
historii wina i winiarstwa
związków wina i medycyny


Adresaci studiów

Studia są skierowane do:

absolwentów dziennikarstwa pragnących zdobyć dodatkową specjalizację z dziennikarstwa winiarskiego (Wine Writing)
absolwentów dyplomacji pragnących wzbogacić swoją wiedzę i umiejętności związane z winiarskim savoir-vivre i umiejętnym doborem win do konkretnej okazji
absolwentów dowolnego kierunku studiów pragnących zdobyć dodatkowe kwalifikacje przygotowujące ich do uprawiania zawodu sommeliera lub specjalisty w handlu winem.

About the course

The English-language wine course is being offered under the auspices of „Czas Wina” Wine Magazine – the largest expert wine magazine in Poland.
The course presents unique opportunity for those who wish to diversify their journalist’s skills and become knowledgeable in the matters of wine culture and most important wine regions and appellations in the world. It is also directed to diplomats-to-be, future sommeliers, wine judges and experts of the wine markets. The course demands very limited chemical/biological background as most of the enological account will be presented in rather popular way.
The curriculum has been additionally adapted to fulfil the demands of the renowned Wine & Spirits Education Trust to allow our students to pass externally the WSET Level 3 Advanced examinations. For decades WSET Diploma has been the gateway to most prestigious professional positions in wine business (www.wsetglobal.com).

Learning outcomes:
The course will let you master, practise and acquire:

parametrical and descriptive wine tasting techniques
knowledge about most renowned wines and wine varieties
wine typology and various methods of winemaking
geography of wine (including France, Spain, Italy, Central & Eastern Europe, New World)
wine journalism and wine writing
sommeliers’ training
food and wine pairing
world’s wine markets and principles of wine trade
culture and history of wine and winemaking
wine and health questions
The target audience:

The course is intended especially for:

graduates from journalism, who wish to attain additional specialization in wine
graduates from diplomacy studies, who wish to enrich their skills and knowledge regarding wine and restaurant savoir-faire
other graduates, who wish to attain additional qualifications that will allow them to apply for sommelier’s and wine merchant’s position.

Zasady rekrutacji

AAzwiń
Zasady przyjęć na studia podyplomowe

Kandydaci na studia podyplomowe przyjmowani są na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej.

Szczegółowych informacji udziela Biuro Rekrutacji
tel. (22) 656 71 89
e-mail: rekrutacja@civitas.edu.pl

Opłaty

AAzwiń
Wiecej informacji na stronie: opłaty za studia