Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
ul.Sterlinga 26,
90-212
Łódź
woj.lódzkie
tel. (42) 631-58-00
- Stacjonarne
- Niestacjonarne
- Podyplomowe
- Przez internet
studia I stopnia
studia II stopnia
studia jednolite
studia I stopnia
studia II stopnia
studia jednolite



System studiów



studia I stopnia
studia II stopnia
studia jednolite
Kierunek: Nowe media i dziennikarstwo internetowe (ONLINE)
Kategoria: Dziennikarstwo
Tryb: studia podyplomowe
Czas trwania (semestry): 2
Wydział: Centrum Kształcenia Podyplomowego
![]() | Opis kierunku | AA | zwiń |
CEL STUDIÓW: Studia podyplomowe „Nowe media i dziennikarstwo internetowe” zapewniają specjalistyczną wiedzę oraz praktyczne umiejętności związane z nowymi mediami oraz specyfiką komunikacji w Internecie. Są one adresowane do osób, które chcą uaktualnić i poszerzyć wiedzę związaną z obszarem dziennikarstwa. Adresatami studiów są ponadto osoby, które w codziennej pracy mają styczność z mediami i nowoczesnymi narzędziami komunikacji.
Oferowane studia przygotowują do pracy w nowych mediach, instytucjach publicznych i firmach prowadzących intensywną komunikację z otoczeniem z wykorzystaniem Internetu.
ADRESACI: Studia kierujemy do:
- Osób pracujących w mediach i chcące poszerzyć swoją wiedzę.
- Osób odpowiedzialnych za relacje z otoczeniem w instytucjach publicznych i organizacjach społecznych.
- Specjalistów działów reklamy, promocji i komunikacji z otoczeniem podmiotów komercyjnych.
- Pracowników agencji reklamowych i public relations.
W PROGRAMIE: W programie m.in:
- Media w społeczeństwie XXI wieku.
- Sztuka perswazji w mediach.
- Gatunki dziennikarskie - typy publikacji internetowych.
- Dziennikarstwo informacyjne w portalu internetowym.
- Specyfika pracy dziennikarza internetowego.
- Psychologiczne i socjologiczne aspekty Internetu.
- Internet i social media.
- Technologie informacyjne.
- Portal internetowy, redakcja on-line – organizacja i zarządzanie.
- Pracownia multimedialna.
- Warsztat pisania (teksty informacyjne, reklamowe, wizerunkowe).
- Warsztat telewizyjny (materiały audiowizualne w sieci).
- Fotografia w mediach.
- Prawo Internetu.
- Komunikacja wizualna.
- Projektowanie stron internetowych.
- Komunikacja społeczna.
- Kształtowanie opinii publicznej.
- Komunikacja organizacji z otoczeniem.
- Projektowanie kampanii komunikacyjnych i informacyjnych w Internecie.
- Projekt dyplomowy.
KORZYŚCI: Absolwenci kierunku zostaną wyposażeni w :
- Wiedzę z zakresu dziennikarstwa, w szczególności dziennikarstwa internetowego oraz różnic pomiędzy mediami tradycyjnymi a internetowymi.
- Wiedzę na temat specyfiki nowych mediów i siły ich oddziaływania na odbiorcę.
- Umiejętności praktyczne w zakresie przygotowania materiałów prasowych i audiowizualnych.
- Wiedzę i umiejętności w zakresie organizacji i zarządzania portalem internetowym.
- Umiejętność projektowania serwisów i portali internetowych.
- Umiejętności praktyczne związane z kształtowaniem pozytywnych relacji własnej organizacji z innymi firmami, partnerami biznesowymi, mediami, klientami, pracownikami poprzez media internetowe.
- Umiejętność tworzenia i prowadzenia internetowych kampanii komunikacyjnych.
Oferowane studia przygotowują do pracy w nowych mediach, instytucjach publicznych i firmach prowadzących intensywną komunikację z otoczeniem z wykorzystaniem Internetu.
ADRESACI: Studia kierujemy do:
- Osób pracujących w mediach i chcące poszerzyć swoją wiedzę.
- Osób odpowiedzialnych za relacje z otoczeniem w instytucjach publicznych i organizacjach społecznych.
- Specjalistów działów reklamy, promocji i komunikacji z otoczeniem podmiotów komercyjnych.
- Pracowników agencji reklamowych i public relations.
W PROGRAMIE: W programie m.in:
- Media w społeczeństwie XXI wieku.
- Sztuka perswazji w mediach.
- Gatunki dziennikarskie - typy publikacji internetowych.
- Dziennikarstwo informacyjne w portalu internetowym.
- Specyfika pracy dziennikarza internetowego.
- Psychologiczne i socjologiczne aspekty Internetu.
- Internet i social media.
- Technologie informacyjne.
- Portal internetowy, redakcja on-line – organizacja i zarządzanie.
- Pracownia multimedialna.
- Warsztat pisania (teksty informacyjne, reklamowe, wizerunkowe).
- Warsztat telewizyjny (materiały audiowizualne w sieci).
- Fotografia w mediach.
- Prawo Internetu.
- Komunikacja wizualna.
- Projektowanie stron internetowych.
- Komunikacja społeczna.
- Kształtowanie opinii publicznej.
- Komunikacja organizacji z otoczeniem.
- Projektowanie kampanii komunikacyjnych i informacyjnych w Internecie.
- Projekt dyplomowy.
KORZYŚCI: Absolwenci kierunku zostaną wyposażeni w :
- Wiedzę z zakresu dziennikarstwa, w szczególności dziennikarstwa internetowego oraz różnic pomiędzy mediami tradycyjnymi a internetowymi.
- Wiedzę na temat specyfiki nowych mediów i siły ich oddziaływania na odbiorcę.
- Umiejętności praktyczne w zakresie przygotowania materiałów prasowych i audiowizualnych.
- Wiedzę i umiejętności w zakresie organizacji i zarządzania portalem internetowym.
- Umiejętność projektowania serwisów i portali internetowych.
- Umiejętności praktyczne związane z kształtowaniem pozytywnych relacji własnej organizacji z innymi firmami, partnerami biznesowymi, mediami, klientami, pracownikami poprzez media internetowe.
- Umiejętność tworzenia i prowadzenia internetowych kampanii komunikacyjnych.
![]() | Zasady rekrutacji | AA | zwiń |
WYMAGANE DOKUMENTY:
- dyplom ukończenia studiów
- formularz zgłoszeniowy
- kserokopia dowodu osobistego
- dyplom ukończenia studiów
- formularz zgłoszeniowy
- kserokopia dowodu osobistego
![]() | Terminy rekrutacyjne | AA | zwiń |
Rekrutacja prowadzona jest dwa razy w roku w terminach:
• czerwiec-wrzesień - Rekrutacja na semestr zimowy
• styczeń-luty - Rekrutacja na semestr letni
• czerwiec-wrzesień - Rekrutacja na semestr zimowy
• styczeń-luty - Rekrutacja na semestr letni
![]() | Dziekanat/sekretariat | AA | zwiń |
Centrum Kształcenia Podyplomowego
ul. Sterlinga 26, pokój K 019
90-212 Łódź
telefony: 42 29 95 637, 42 63 15 039, 42 29 95 633 (wtorek - piątek: 7.30 - 16.00)
w sprawach finansowych: 42 29 95 608 (wtorek - piątek: 7.30 - 15.30)
e-mail: ckp@ahe.lodz.pl
www.ckp.ahe.lodz.pl
ul. Sterlinga 26, pokój K 019
90-212 Łódź
telefony: 42 29 95 637, 42 63 15 039, 42 29 95 633 (wtorek - piątek: 7.30 - 16.00)
w sprawach finansowych: 42 29 95 608 (wtorek - piątek: 7.30 - 15.30)
e-mail: ckp@ahe.lodz.pl
www.ckp.ahe.lodz.pl