Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
ul.Sterlinga 26,
90-212
Łódź
woj.lódzkie
tel. (42) 631-58-00
- Stacjonarne
- Niestacjonarne
- Podyplomowe
- Przez internet
studia I stopnia
studia II stopnia
studia jednolite
studia I stopnia
studia II stopnia
studia jednolite



System studiów



studia I stopnia
studia II stopnia
studia jednolite
Kierunek: Terapia i edukacja dzieci i młodzieży z autyzmem oraz z zespołem Aspergera (ONLINE)
Kategoria: Psychologia
Tryb: studia podyplomowe
Czas trwania (semestry): 2
Wydział: Centrum Kształcenia Podyplomowego
![]() | Opis kierunku | AA | zwiń |
CEL STUDIÓW
Przygotowanie do pracy terapeutycznej i edukacyjnej z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i zespołem Aspergera;
Rozpoznawanie trudności towarzyszących zaburzeniom ze spektrum ASD;
Diagnoza funkcjonalna oraz Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne dla osób z ASD na wszystkich poziomach edukacyjnych;
Wczesna interwencja diagnostyczno-terapeutyczna dla dzieci z autyzmem;
Planowanie pracy edukacyjnej z dziećmi i młodzieżą ze spektrum ASD;
ADRESACI
Studia adresowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i zespołem Aspergera, w szczególności dla nauczycieli, w tym dla nauczycieli wspierających, na wszystkich poziomach edukacyjnych oraz dla pedagogów, psychologów i logopedów oraz innych zainteresowanych.
W PROGRAMIE
Zagadnienia związane z diagnozą nozologiczną i funkcjonalną, określaniem kierunków rozwoju i edukacji dzieci i młodzieży z ASD na wszystkich etapach edukacyjnych, opracowywaniem indywidualnych rozwiązań takich jak zajęcia indywidualne i grupowe (TUS, TUK, itp.), umiejętność dostosowania sprawdzianów i egzaminów do wiedzy i możliwości ucznia, elastyczność nauczyciela i terapeuty w pracy z dziećmi i młodzieży z ASD, praktyczne rozwiązania terapeutyczne.
KORZYŚCI
Absolwent uzyska następujące korzyści:
1.Umiejętność organizowania pracy edukacyjnej i terapeutycznej z osobami ze spektrum ASD na wszystkich etapach edukacyjnych.
2.Umiejętności związane z przeprowadzeniem diagnozy funkcjonalnej i opracowania programów terapeutycznych na wszystkich poziomach edukacyjnych.
3.Wiedzę na temat metod terapeutycznych opartych o „evidence based”.
4.Wiedzę jak rozwijać obszary deficytowe osób z ASD, w tym jak pracować nad kształtowaniem kompetencji społecznych i rozwojem komunikacji.
5.Umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb uczniów z ASD.
CZAS TRWANIA
2 semestry - 280 godzin
Przygotowanie do pracy terapeutycznej i edukacyjnej z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i zespołem Aspergera;
Rozpoznawanie trudności towarzyszących zaburzeniom ze spektrum ASD;
Diagnoza funkcjonalna oraz Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne dla osób z ASD na wszystkich poziomach edukacyjnych;
Wczesna interwencja diagnostyczno-terapeutyczna dla dzieci z autyzmem;
Planowanie pracy edukacyjnej z dziećmi i młodzieżą ze spektrum ASD;
ADRESACI
Studia adresowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i zespołem Aspergera, w szczególności dla nauczycieli, w tym dla nauczycieli wspierających, na wszystkich poziomach edukacyjnych oraz dla pedagogów, psychologów i logopedów oraz innych zainteresowanych.
W PROGRAMIE
Zagadnienia związane z diagnozą nozologiczną i funkcjonalną, określaniem kierunków rozwoju i edukacji dzieci i młodzieży z ASD na wszystkich etapach edukacyjnych, opracowywaniem indywidualnych rozwiązań takich jak zajęcia indywidualne i grupowe (TUS, TUK, itp.), umiejętność dostosowania sprawdzianów i egzaminów do wiedzy i możliwości ucznia, elastyczność nauczyciela i terapeuty w pracy z dziećmi i młodzieży z ASD, praktyczne rozwiązania terapeutyczne.
KORZYŚCI
Absolwent uzyska następujące korzyści:
1.Umiejętność organizowania pracy edukacyjnej i terapeutycznej z osobami ze spektrum ASD na wszystkich etapach edukacyjnych.
2.Umiejętności związane z przeprowadzeniem diagnozy funkcjonalnej i opracowania programów terapeutycznych na wszystkich poziomach edukacyjnych.
3.Wiedzę na temat metod terapeutycznych opartych o „evidence based”.
4.Wiedzę jak rozwijać obszary deficytowe osób z ASD, w tym jak pracować nad kształtowaniem kompetencji społecznych i rozwojem komunikacji.
5.Umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb uczniów z ASD.
CZAS TRWANIA
2 semestry - 280 godzin
![]() | Zasady rekrutacji | AA | zwiń |
WYMAGANE DOKUMENTY:
- dyplom ukończenia studiów
- formularz zgłoszeniowy
- kserokopia dowodu osobistego
- dyplom ukończenia studiów
- formularz zgłoszeniowy
- kserokopia dowodu osobistego
![]() | Terminy rekrutacyjne | AA | zwiń |
Rekrutacja prowadzona jest dwa razy w roku w terminach:
• czerwiec-wrzesień - Rekrutacja na semestr zimowy
• styczeń-luty - Rekrutacja na semestr letni
• czerwiec-wrzesień - Rekrutacja na semestr zimowy
• styczeń-luty - Rekrutacja na semestr letni
![]() | Dziekanat/sekretariat | AA | zwiń |
Centrum Kształcenia Podyplomowego
ul. Sterlinga 26, pokój K 019
90-212 Łódź
telefony: 42 29 95 637, 42 63 15 039, 42 29 95 633 (wtorek - piątek: 7.30 - 16.00)
w sprawach finansowych: 42 29 95 608 (wtorek - piątek: 7.30 - 15.30)
e-mail: ckp@ahe.lodz.pl
www.ckp.ahe.lodz.pl
ul. Sterlinga 26, pokój K 019
90-212 Łódź
telefony: 42 29 95 637, 42 63 15 039, 42 29 95 633 (wtorek - piątek: 7.30 - 16.00)
w sprawach finansowych: 42 29 95 608 (wtorek - piątek: 7.30 - 15.30)
e-mail: ckp@ahe.lodz.pl
www.ckp.ahe.lodz.pl