Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
ul.Pl. M. Curie-Skłodowskiej 5,
20-031
Lublin
woj.lubelskie
tel. +48 (81) 537-58-70, +48 (81)-537-58-80
fax. (81) 537-58-80
- Stacjonarne
- Niestacjonarne
studia I stopnia
studia II stopnia
studia jednolite
studia I stopnia
studia II stopnia
studia jednolite
- studia zaoczne, - studia wieczorowe, - studia zaoczne i studia wieczorowe
Kierunek: Public relations i doradztwo medialne - studia licencjackie
Tryb: studia niestacjonarne
Wydział: Wydział Zamiejscowy w Puławach
Opis kierunku | AA | zwiń |
OPIS
Studia public relations i doradztwo medialne stanowią odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na kadrę posiadającą wyspecjalizowane kompetencje, niezbędne do profesjonalnego pełnienia funkcji doradczych w szeregu organizacji, w tym administracji publicznej, mediach, i firmach prywatnych. Adresowane są do przyszłych pracowników organizacji, dla których relacje z otoczeniem odgrywają zasadniczą rolę.
W programie studiów znajdują się przedmioty takie jak:
Branding,
Edycja i montaż materiałów audiowizualnych,
PR polityczny, Copywriting,
Komunikowanie w social media,
Praca rzecznika prasowego,
Kreowanie wizerunku
Zarządzanie marką w internecie.
Szczegółowy program studiów
Sylwetka absolwenta
Absolwenci Public relations i doradztwa medialnego zdobędą gruntowną wiedzę ogólnoakademicką oraz specjalistyczną wiedzę z zakresu komunikowania społecznego. Będą posiadać umiejętności ułatwiające im funkcjonowanie w dynamicznie zmieniającym się środowisku. Absolwenci zdobędą wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do rozpoczęcia pracy zawodowej lub kariery naukowej. Będą znać język obcy na poziomie biegłości B2, Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz umieć posługiwać się językiem specjalistycznym w zakresie problematyki kierunku studiów Public relations i doradztwo medialne.
Możliwości zatrudnienia
Absolwent tego kierunku będzie mógł podejmować pracę m.in. w:
mediach
administracji publicznej
przedsiębiorstwach usługowych
firmach prywatnych
organizacjach publicznych, i niepublicznych.
Możliwości rozwoju
Studenci mogą uczestniczyć w Projekcie unijnym „Platformy Startowe dla Nowych Pomysłów” na podstawie Porozumienia o zainicjowaniu wzajemnej współpracy w ramach ekosystemu wspierania przedsiębiorczości działającego na rzecz platformy startowej dla nowych pomysłów, podpisanego z Puławskim Parkiem Naukowo-Technologicznym.
Wydział Zamiejscowy oferuje studentom możliwość udziału w:
praktykach:
- w Urzędzie Miasta Puławy
- w Urzędzie Gminy Puławy
- w lokalnych mediach
Więcej informacji na stronie Wydziału: www.pulawy.umcs.pl
Studia public relations i doradztwo medialne stanowią odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na kadrę posiadającą wyspecjalizowane kompetencje, niezbędne do profesjonalnego pełnienia funkcji doradczych w szeregu organizacji, w tym administracji publicznej, mediach, i firmach prywatnych. Adresowane są do przyszłych pracowników organizacji, dla których relacje z otoczeniem odgrywają zasadniczą rolę.
W programie studiów znajdują się przedmioty takie jak:
Branding,
Edycja i montaż materiałów audiowizualnych,
PR polityczny, Copywriting,
Komunikowanie w social media,
Praca rzecznika prasowego,
Kreowanie wizerunku
Zarządzanie marką w internecie.
Szczegółowy program studiów
Sylwetka absolwenta
Absolwenci Public relations i doradztwa medialnego zdobędą gruntowną wiedzę ogólnoakademicką oraz specjalistyczną wiedzę z zakresu komunikowania społecznego. Będą posiadać umiejętności ułatwiające im funkcjonowanie w dynamicznie zmieniającym się środowisku. Absolwenci zdobędą wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do rozpoczęcia pracy zawodowej lub kariery naukowej. Będą znać język obcy na poziomie biegłości B2, Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz umieć posługiwać się językiem specjalistycznym w zakresie problematyki kierunku studiów Public relations i doradztwo medialne.
Możliwości zatrudnienia
Absolwent tego kierunku będzie mógł podejmować pracę m.in. w:
mediach
administracji publicznej
przedsiębiorstwach usługowych
firmach prywatnych
organizacjach publicznych, i niepublicznych.
Możliwości rozwoju
Studenci mogą uczestniczyć w Projekcie unijnym „Platformy Startowe dla Nowych Pomysłów” na podstawie Porozumienia o zainicjowaniu wzajemnej współpracy w ramach ekosystemu wspierania przedsiębiorczości działającego na rzecz platformy startowej dla nowych pomysłów, podpisanego z Puławskim Parkiem Naukowo-Technologicznym.
Wydział Zamiejscowy oferuje studentom możliwość udziału w:
praktykach:
- w Urzędzie Miasta Puławy
- w Urzędzie Gminy Puławy
- w lokalnych mediach
Więcej informacji na stronie Wydziału: www.pulawy.umcs.pl
Zasady rekrutacji | AA | zwiń |
JEŚLI CHCESZ STUDIOWAĆ NA UMCS
Krok 1. Sprawdź ofertę dydaktyczną na www.kandydat.umcs.pl
Krok 2. Załóż konto w Internetowej Rejestracji Kandydatów (www.irk.umcs.pl) i zapisz się na wybrany kierunek
Krok 3. Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłata rekrutacyjna wynosi 85 zł (na większość kierunków) lub 130 zł (na kierunki artystyczne). Opłatę rekrutacyjną należy wnieść na numer konta bankowego podany na Twoim profilu w systemie IRK. Opłaty należy dokonać do dnia określonego w terminarzu kierunku.
Krok 4. Sprawdź, czy zostałeś zakwalifikowany!
Wyniki rekrutacji możesz sprawdzić na swoim koncie w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów lub na listach wywieszonych na poszczególnych wydziałach. Lista rankingowa tworzona jest na podstawie sumy uzyskanych punktów, a przyjęcie na studia odbywa się w ramach ustalonego limitu miejsc. Nie dotyczy to kierunków, na których rekrutacja odbywa się na podstawie złożonego kompletu dokumentów.
Krok 5. Po zakwalifikowaniu się na studia dopełnij ostatnich formalności i ciesz się studiami!
Złóż komplet dokumentów w terminie i miejscu właściwym dla danego kierunku studiów (niedopełnienie tych formalności oznacza rezygnację ze studiów). Kandydaci chcący otrzymać legitymację studencką muszą wgrać do IRK zdjęcie, zamówić legitymację i dokonać opłaty z tego tytułu.
Jeśli nie udało Ci się dostać na wybrany kierunek w I turze naboru, to - o ile zostały wolne miejsca - możesz starać się o przyjęcie w kolejnych naborach.
WYMAGANE DOKUMENTY
Kandydat ma obowiązek, w terminie i miejscu wskazanym w terminarzu danego kierunku studiów, złożyć następujące dokumenty:
1) Kwestionariusz osobowy wydrukowany z systemu IRK, uzupełniony i podpisany;
2) Oryginał albo odpis świadectwa maturalnego/dojrzałości (i aneks do świadectwa, jeżeli kandydat poprawiał wynik egzaminu maturalnego) oraz kserokopia/-e (oryginał jest do wglądu);
3) Aktualną fotografię zgodną z obowiązującymi wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych (Uwaga! W roku 2015 zmieniły się wymogi dotyczące sposobu wykonania fotografii): wymiary 35x45 mm, dobra ostrość, wykonane na jednolitym jasnym tle, powinno obejmować wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, twarz powinna zajmować 70–80 % fotografii, pokazywać wyraźnie oczy (zwłaszcza źrenice), przedstawiać osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami;
4) Kserokopię dowodu tożsamości lub paszportu, bez potwierdzenia urzędowego (oryginał dokumentu do wglądu), zaś w przypadku osób posiadających kartę Polaka - kopię paszportu oraz karty Polaka (oryginał dokumentu do wglądu);
5) Oświadczenie o spełnianiu warunków do podjęcia i kontynuowania studiów stacjonarnych bez wnoszenia opłat. oswiadczenie.docx
Kandydaci na studia II stopnia składają dodatkowo:
1) Kserokopię odpisu dyplomu ukończenia studiów I stopnia (łącznie z częścią B dyplomu, tzw. suplementem) oraz oryginał do wglądu,
2) Kserokopię indeksu - tylko w przypadku studiów II stopnia, na które kwalifikacja odbywa się na podstawie średniej oceny z przebiegu studiów (dotyczy absolwentów uczelni innych niż UMCS).
Krok 1. Sprawdź ofertę dydaktyczną na www.kandydat.umcs.pl
Krok 2. Załóż konto w Internetowej Rejestracji Kandydatów (www.irk.umcs.pl) i zapisz się na wybrany kierunek
Krok 3. Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłata rekrutacyjna wynosi 85 zł (na większość kierunków) lub 130 zł (na kierunki artystyczne). Opłatę rekrutacyjną należy wnieść na numer konta bankowego podany na Twoim profilu w systemie IRK. Opłaty należy dokonać do dnia określonego w terminarzu kierunku.
Krok 4. Sprawdź, czy zostałeś zakwalifikowany!
Wyniki rekrutacji możesz sprawdzić na swoim koncie w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów lub na listach wywieszonych na poszczególnych wydziałach. Lista rankingowa tworzona jest na podstawie sumy uzyskanych punktów, a przyjęcie na studia odbywa się w ramach ustalonego limitu miejsc. Nie dotyczy to kierunków, na których rekrutacja odbywa się na podstawie złożonego kompletu dokumentów.
Krok 5. Po zakwalifikowaniu się na studia dopełnij ostatnich formalności i ciesz się studiami!
Złóż komplet dokumentów w terminie i miejscu właściwym dla danego kierunku studiów (niedopełnienie tych formalności oznacza rezygnację ze studiów). Kandydaci chcący otrzymać legitymację studencką muszą wgrać do IRK zdjęcie, zamówić legitymację i dokonać opłaty z tego tytułu.
Jeśli nie udało Ci się dostać na wybrany kierunek w I turze naboru, to - o ile zostały wolne miejsca - możesz starać się o przyjęcie w kolejnych naborach.
WYMAGANE DOKUMENTY
Kandydat ma obowiązek, w terminie i miejscu wskazanym w terminarzu danego kierunku studiów, złożyć następujące dokumenty:
1) Kwestionariusz osobowy wydrukowany z systemu IRK, uzupełniony i podpisany;
2) Oryginał albo odpis świadectwa maturalnego/dojrzałości (i aneks do świadectwa, jeżeli kandydat poprawiał wynik egzaminu maturalnego) oraz kserokopia/-e (oryginał jest do wglądu);
3) Aktualną fotografię zgodną z obowiązującymi wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych (Uwaga! W roku 2015 zmieniły się wymogi dotyczące sposobu wykonania fotografii): wymiary 35x45 mm, dobra ostrość, wykonane na jednolitym jasnym tle, powinno obejmować wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, twarz powinna zajmować 70–80 % fotografii, pokazywać wyraźnie oczy (zwłaszcza źrenice), przedstawiać osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami;
4) Kserokopię dowodu tożsamości lub paszportu, bez potwierdzenia urzędowego (oryginał dokumentu do wglądu), zaś w przypadku osób posiadających kartę Polaka - kopię paszportu oraz karty Polaka (oryginał dokumentu do wglądu);
5) Oświadczenie o spełnianiu warunków do podjęcia i kontynuowania studiów stacjonarnych bez wnoszenia opłat. oswiadczenie.docx
Kandydaci na studia II stopnia składają dodatkowo:
1) Kserokopię odpisu dyplomu ukończenia studiów I stopnia (łącznie z częścią B dyplomu, tzw. suplementem) oraz oryginał do wglądu,
2) Kserokopię indeksu - tylko w przypadku studiów II stopnia, na które kwalifikacja odbywa się na podstawie średniej oceny z przebiegu studiów (dotyczy absolwentów uczelni innych niż UMCS).
Terminy rekrutacyjne | AA | zwiń |
Szczegółowy terminarz postępowania rekrutacyjnego na rok akademicki 2020/2021 dostępny jest w uchwale rekrutacyjnej: https://phavi.umcs.pl/at/attachments/2020/0601/135438-zr-nr-39-2020-harmonogram-rekrutacji-2020-2021-popr-2-1.pdf
Opłaty | AA | zwiń |
Studia stacjonarne są bezpłatne. Informacja o opłatach na studiach niestacjonarnych dostępna jest na stronie uczelni pod adresem www.umcs.pl
Dziekanat/sekretariat | AA | zwiń |
Wydział Zamiejscowy UMCS w Puławach
Budynek Collegium Novum
ul. 4-go Pułku Piechoty WP 18
24-100 Puławy
Dziekanat
Kierownik Dziekanatu
mgr Maria Pabisz
tel. 81 887 49 49, 81 887 42 80 wew. 203
Budynek Collegium Novum
ul. 4-go Pułku Piechoty WP 18
24-100 Puławy
Dziekanat
Kierownik Dziekanatu
mgr Maria Pabisz
tel. 81 887 49 49, 81 887 42 80 wew. 203