Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie

ul.Kawęczyńska 36, 03-772 Warszawa
woj.mazowieckie
tel. (22) 590-07-30
fax. (22) 818-00-52
  • Stacjonarne
  • Niestacjonarne
  • Podyplomowe
studia I stopnia
studia II stopnia
studia jednolite
studia I stopnia
studia II stopnia
studia jednolite
studia zaoczne - studia zaoczne, studia wieczorowe - studia wieczorowe, studia zaoczne i studia wieczorowe - studia zaoczne i studia wieczorowe
System studiów
studia podyplomowe - niestacjonarne, - stacjonarne, - przez internet

Kierunek: Coaching w życiu i biznesie

Kategoria: Zarządzanie

Czas trwania (semestry): 2
Wydział: Wydział Menedżerski i Nauk Technicznych

Opis kierunku

AAzwiń
Cel studiów
Coaching to sztuka zwiększania potencjału klienta w taki sposób by ten efektywniej osiągnął zakładane przez siebie cele. Mówiąc prościej, w coachingu coach najpierw pyta klienta dokąd ten zmierza a następnie za pomocą umiejętnie dobranych pytań inspiruje go do poszukania drogi dojścia do tego celu.
Celem studiów jest wykształcenie u słuchaczy umiejętności prowadzenia coachingu życiowego i biznesowego w sposób, który wspiera klienta w realizacji postawionych przez niego celów. Aby coach mógł sprostać takiemu zadaniu musi zrozumieć na czym polega metodologia pracy coachingowej oraz proces dokonywania się zmiany u klienta. Coach musi także poznać pakiet niezbędnych narzędzi, które wspierają proces zmiany i pomagają klientowi w osiągnięciu celu.
Obecnie na rynku polskim do trzech najbardziej znanych organizacji coachingowych należą:
- ICF (International Coaching Federation); największa międzynarodowa organizacja akredytująca coachów
- ICC (International Coaching Community); najbardziej znana w Polsce międzynarodowa szkoła coachów
- Norman Benett Academy; najbardziej znana polska szkoła coachingu
Studia podyplomowe z coachingu w Wyższej Szkole Menedżerskiej zaprojektowane są w taki sposób by słuchacze poznali specyfikę każdej z tych organizacji. W ciągu 200 godzin zajęć czołowi coachowie i trenerzy ICF, ICC i Norman Benett będą wyjaśniać tajniki pracy i rozwoju klienta w procesie coachingu, przygotowując jednocześnie do egzaminu ICF.
Warto dodać, że program tych studiów jest obecnie najbardziej unikalnym wśród propozycji polskich uczelni wyższych. Jedyny, który proponuje poznanie tajników ICF, ICC oraz Norman Benett i jednocześnie przygotowuje do egzaminu międzynarodowej organizacji certyfikującej ICF.
Najważniejsze korzyści ze studiowania coachingu w Wyższej Szkole Menedżerskiej:
- Zajęcia są prowadzone przez coachów trzech organizacji: ICF, ICC, Norman Benett
- Studia przygotowują do egzaminu ICF
- Program realizowany jest przez 200 godzin zajęć

Adresaci
Studia podyplomowe „coaching w życiu i biznesie" kierowane są do wszystkich osób pragnących zmieniać siebie i innych w procesie pracy indywidualnej. Adresatami studiów są menedżerowie, psychologowie, rehabilitanci, trenerzy biznesu, fitnessu i sportu, nauczyciele pragnący zwiększyć efektywność swoich metod dydaktycznych oraz wszyscy, których pasjonuje rozwój osobisty, a którzy w tej dziedzinie chcieliby zdobyć unikalne umiejętności. Jedynym warunkiem „wejściowym" jest posiadanie przez kandydatów dyplomu licencjackiego lub magisterskiego.

Zakres tematyczny studiów
Kluczowa część programu studiów posiada akredytację wymaganą przez ICF, co umożliwia słuchaczom przystąpienie do egzaminu certyfikującego tej organizacji.
Zajęcia obejmują pięć głównych bloków tematycznych, do których należą:

1. Wprowadzenie do coachingu i pracy coacha
Grupa otwarcia
Czym jest coaching, rodzaje coachingu
Etyka w pracy coacha
Kontrakt pomiędzy coachem i klientem
2. Proces i narzędzia coachingu
Wyjaśnienie czym jest proces coachingu
Narzędzia służące określeniu celu
Narzędzia służące diagnozowaniu sytuacji klienta
Narzędzia służące poszukiwaniu rozwiązań i nowych kierunków działania
Narzędzia służące do wzmacniania woli klienta
3. Coaching w zastosowaniu
Typy coachingu
Coaching menedżerski
Executive coaching
Coaching operacyjny
Coaching kariery
Coaching przywódczy
Coaching zespołu
Coaching sprzedaży
Coaching relacji partnerskich
4. Rozwój umiejętności wspierających pracę coacha
Budowanie relacji z klientem
Trudne sytuacje w pracy z klientem
Wypalenie zawodowe coacha
5. Rozwój umiejętności biznesowych coacha
Jak poszukiwać klientów
Jak prowadzić rozmowę sprzedażową
Jak wypromować swoją markę (nazwisko) na rynku

Forma i ilość zajęć
Zajęcia są prowadzone głównie w formie warsztatów rozwijających umiejętności coachingowe pracy z klientem w wymiarze 200 godzin wykładowych, w tym:
Zajęcia prowadzone przez trenerów ICF są realizowane w wymiarze 100 godzin wykładowych, w tym ok 10 godzin mentoringu
Zajęcia prowadzone przez trenerów ICC realizowane są w wymiarze 60 godzin wykładowych
Zajęcia prowadzone przez trenerów Norman Benett realizowane są w wymiarze 40 godzin wykładowych
Stosunek zajęć warsztatowych do wykładowych wynosi 80% - 20%.




Zasady rekrutacji

AAzwiń


Opłaty

AAzwiń

Opłata wpisowa w wysokości 250 zł, poza okresem promocyjnym. Opłata za 1 semestr 4500 zł. Przy jednorazowej opłacie za dwa semestry z góry koszt studiów wynosi 8500 zł. Opłata ratalna za studia wynosi 1200 zł (8 rat)

Dziekanat/sekretariat

AAzwiń
Dział Rekrutacji

Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie

ul. Kawęczyńska 36, 03-772 Warszawa
tel: 22 59 00 730
fax: 22 59 00 733
email: rekrutacja@wsm.warszawa.pl